پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

اجتماعی سیاسی فرهنگی
پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

اجتماعی سیاسی فرهنگی

حکم سعید مرتضوی صادر شد

سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران از صدور حکم سعید مرتضوی و اعلام آن تا پایان هفته جاری خبر داد.

محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا حکم سعید مرتضوی بنا به گفته خودتان که قرار بود تا آخر مردادماه صادر شود، از سوی شعبه ۷۹ دادگاه کیفری یک استان تهران صادر شده است یا خیر؟ گفت: بله، حکم مربوط به اتهامات سعید مرتضوی صادر شده است.

وی در رابطه با این‌که این حکم چه زمانی اعلام می‌شود؟ خاطرنشان کرد: حکم صادره تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد.

سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران از بیان جزئیات بیشتر در رابطه با حکم صادره امتناع کرد و گفت: طبق قانون نمی‌توانم جزئیات حکم مربوط را بیان کنم.

لحظه به اب انداختن کشتی تایتانیک در بلفاست -31 مه 1911.

هیاهوی رسانه ای مسئولین محیط زیست کمکی در حل بحران زیست محیطی تالاب هامون نمی کند

نماینده مردم سیستان با انتقاد از تبلیغات رسانه‌ای مسئولین محیط زیست در خصوص آب اندک در هامون گفت: تبلیغات رسانه ای مشکل تالاب هامون را برطرف نخواهد کرد.

هیاهوی رسانه ای مسئولین محیط زیست کمکی در حل بحران زیست محیطی تالاب هامون نمی کند

سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات رئیس سازمان محیط زیست کشور مبنی بر ورود آب به تالاب هامون اظهار داشت: طی هفته گذشته آب اندکی به مدت ۲۴ ساعت در هامون جاری شد و هم‌اکنون قطع شده و این مقدار آب بسیار ناچیز تر از آن است که باعث زوق زدگی مسئولین شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی مجلس افزود: انتظار ما از مسئولان این است با اندک اطلاعاتی حساسیتی بوجود نیاورند و از منابع اطلاعاتی موثق تری بهره ببرند چرا که مردم نسبت به این ادعاها حساسیتی زیادی دارند که باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین محیط زیست حق آبه ایران را از افغانستان پیگیری کنند،گفت: مردم سیستان خواستار پیگیری حق آبه تالاب بین المللی هامون از کشور افغانستان هستند و حل این مسئله باعث خوشحالی مردم خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ میلیون متر مکعب در نزدیکی مرز ایران و افغانستان بارندگی صورت گرفته است ،اظهار داشت: مقدار کمی از آن وارد منطقه سیستان شده که برای استفاده عشایر و دامداران جاری شده است.

وی تصریح نمود: و این مقدار آب به اندازه ای نیست که دریاچه هامون را دوباره احیا کند و بسیار کمتر از تصور مسئولین محیط زیست است که این میزان آب را حل بحران زیست محیطی در تالاب هامون می پندارند.

حسینی با انتقاد از تبلیغات رسانه‌ای مسئولین محیط زیست در خصوص آب اندک در هامون گفت: تبلیغات رسانه ای مشکل تالاب هامون را برطرف نخواهد کرد و مردم سیستان خواهان حل و رفع مشکلات منطقه خود هستند.


نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: اقدامات محیط زیست کشور تاکنون عملی نبوده و نتیجه اجرایی به دنبال نداشته است و با تشکیل جلسات و کارگروه های زیاد در این زمینه اما موفق به کسب نتیجه نشدند.

وی با بیان اینکه خانم ابتکار اعلام کرده است بر اساس نقشه‌های ماهواره‌ای خبر سیراب شدن هامون را اعلام کرده است، گفت: عکس‌های ماهواره‌ای مربوط به آن بخش از تالاب هامون که در ایران قرار دارد، نیست و احتمالا آن بخش از هامون صابوری که در افغانستان است را در نقشه‌های ماهواره‌ای ملاحظه کرده‌اند که آن هم شامل منطقه سیستان نمی‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه تثبیت شن‌های روان باید در اولویت اقدامات مسئولین محیط زیست در سیستان باشد، افزود: رفع نشدن این مسئله تا کنون باعث مهاجرت مردم از این منطقه شده است.

عربستان سعودی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است



یک تحلیلگر معروف عرب به نقل از پژوهش‌های غربی اعلام کرد عربستان سعودی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.


کیهان نوشت:عبدالبادی عطوان سردبیر الرأی الیوم و القدس العربی ضمن یادداشتی نوشت: عربستان در حال گرفتار شدن در وضعیت اقتصادی ناگواری است که ممکن است به ورشکستگی دچار شود.
عطوان افزود: به علت سوء مدیریت منابع مالی فراوان، انعقاد قراردادهای سنگین تسلیحاتی به دلایل سیاسی و نه نظامی و ایجاد تعهدات و وابستگی از سوی طرف‌های مختلف، عربستان سعودی در آستانه نوعی ورشکستگی قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌های غربی‌ها نشان دهنده آن است عربستان نوامبر سال گذشته در زمینه پایان دادن به سیاست حمایت از تقویت قیمت نفت و افزایش تولید خود به میزان بیش از یک میلیون بشکه با هدف ضربه زدن به اقتصاد ایران و تضعیف روسیه به علت حمایت از نظام سوریه ریسک خطرناکی مرتکب شد و این امر به کاهش قیمت نفت به میزان 55 درصد انجامید. اما نتایج این امر،‌کاملاً برعکس و اقدام مذکور در زمان اشتباهی به وقوع پیوست.
سردبیر رأی‌الیوم می‌نویسد: کسری بودجه عربستان در سال جاری به بیش از 145 میلیارد دلار رسیده است و عربستان سیاست هزینه کرد سنگین را در شش ماه گذشته در پیش گرفته است. از یک سو با هزینه کردن 15 میلیارد دلار در زمینه خرید سلاح و نیروگاه هسته‌ای، درصدد راضی نگه داشتن روسیه است و از سوی دیگر، یک رشوه مالی مشابهی به فرانسه برای خرید هواپیماهای مسافربری و جنگنده پیشنهاد کرده است. همچنین تلاش خود را برای پرداخت رشوه به آمریکا با حفظ این کشور به عنوان منبع اصلی تأمین تسلیحات خود آماده است.
عطوان افزود: از سوی دیگر، نباید تعهدات عربستان، نسبت به مصر و هزینه‌های دو جنگ سوریه و یمن را نیز فراموش کرد. حتی عده‌ای هزینه جنگ اخیر یمن را فارغ از خسارت‌های احتمالی در آینده، 45 میلیارد دلار برآورد کرده‌اند. این در حالی است که هیچ گونه، دورنمای سیاسی برای حل این دو بحران به نظر نمی‌رسد.
وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد حدود 30 میلیون شهروند عربستانی ماهیانه، کمک هزینه بیکاری دریافت می‌کنند و این بدان معناست که میلیون‌ها بیکار در این کشور وجود دارد که بیشتر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، دولت عربستان، دهها هزار، بورس اعطایی به دانشجویان برای ادامه تحصیل در خارج از کشور را با هدف کاهش هزینه‌ها، لغو کرده است.
این نویسنده در پایان مقاله خود نوشت: آری! عربستان نه تنها به بازگشت به مسائل جهان عرب و رهایی از جنگ‌های خونین سوریه، یمن، عراق و لیبی مانند دوره زمامداری ملک فیصل که 45 سال پیش به دخالت آن کشور در بحران یمن پایان داد، نیاز دارد، بلکه دقیقاً مانند دوران ملک فیصل نیازمند سیاست‌های ریاضتی مشابه دوره ملک فیصل است.

انقلاب از قم شروع شد نه از زندان اوین

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس با تشکر از قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی، تاکید کرد: انقلاب از خیابان چهارمردان قم شروع شده است، نه از زندان اوین.

انقلاب از قم شروع شد نه از زندان اوین


احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور با بیان اینکه مردم قم همواره در خط مقدم عدالتخواهی قرار داشته‌اند، اظهار داشت: مردم نشان داده‌اند که انقلاب از خیابان چهارمردان قم شروع شده است، نه از زندان اوین.


وی تصریح کرد: از برخوردهای بدون ملاحظه قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی تشکر می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که مردم در انتظار برخورد قاطع با سایر مفسدان و متهمان هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه با اشاره به مباحث اخیر درباره ضرورت یا عدم ضرورت تصویب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مجلس، تاکید کرد: بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی، کلیه اسناد و توافقنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد و اینکه برخی‌ها می‌گویند تصویب برجام در مجلس، آن را برای دولت الزام‌آور می‌کند، باید گفت قوانین بسیاری در مجلس تصویب شده که توسط دولت‌ها اجرا نشده است.

امیرآبادی فراهانی گفت: از جمله این قوانین، بخشی از تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ است که در بند «د» آن تصویب شده است که جاماندگان از ثبت‌نام برای دریافت یارانه‌ها در سال ۹۳، در سال ۹۴ ثبت‌نام می‌شوند، اما دولت علاوه بر اینکه در آیین‌نامه اجرایی بودجه هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده، بلکه اراده اجرای آن را نیز ندارد و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز چنین وضعیتی دارد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود مقام معظم رهبری پرونده هسته‌ای را به شورای عالی امنیت ملی سپرده است، باید متذکر شد که ایشان مذاکرات را به این شورا واگذار کرده‌اند، نه برجام را.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود بر قرار گرفتن متن فراهم آمده در مسیر قانونی پیش‌بینی شده، تاکید کردند و آیا مجلس همان مسیر قانونی پیش‌بینی شده نیست؟! مجلس در تبصره یک قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران تاکید کرده است که نتیجه مذاکرات بر اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی به مجلس ارائه شود.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، تیم مذاکره‌کننده را فرزندان انقلاب خوانده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس استفاده از مذاکرات برای کارکردهای گروهی و جناحی و یا تخریب دولت درست نیست و البته تخریب منتقدان برجام نیز وجهه عقلانی ندارد.

وی اظهار داشت: نتیجه مذاکرات و فرآیندهای آن هر چه باشد، در سالگرد کودتای ننگین و آمریکایی – انگلیسی ۲۸ مرداد، آمریکا باید بداند که ملت ما، او را دشمن اصلی خود می‌داند و فریاد حمایت از مقاومت منطقه بخصوص بحرین، یمن، افغانستان، عراق، لبنان و سوریه رساتر خواهد شد و مذاکرات هسته‌ای نیز نرمش قهرمانانه این ملت برای رسیدن به اهداف کلان انقلاب بوده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند چه این متن تصویب شود و چه نشود، سیاست‌های ما در قبال آمریکا تغییر نخواهد کرد و ما مذاکره دوجانبه نخواهیم داشت و مبارزه با استکبار نیز تاثیرپذیر نخواهد بود.

امیرآبادی فراهانی در پایان با اشاره به اقتدار امنیتی و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)، خاطرنشان کرد: اگر راهبردهای امنیتی و اطلاعاتی ما به مرزهای دشمن نمی‌رسید، امروز باید شاهد درگیری نیروهای امنیتی کشور با تروریست‌ها در داخل مرزهای خودمان می‌بودیم.